کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده

فهرست مطالب

بیشتر والدین با آغاز سال تحصیلی جدید به این فکر می‌افتند که برای فرزند خود یک کوله جدید بخرند تا وسایلش را در آن قرار دهد؛ اما سؤال اصلی اینجا است که کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده؟ معمولاً به علت شکل ظاهری بیشتر کودکان کوله‌های چرخ دار را بیشتر می‌پسندند؛ ولی آیا این نوع کوله پشتی برای فرزندان شما مناسب است؟ به هرحال هر دو کوله مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و در آخر نیز تصمیم‌گیرنده نهایی شما هستید. اگر می‌خواهید پاسخ سؤال کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده را ببینید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کوله پشتی چرخدار یا ساده
خرید کوله پشتی

خرید انواع کوله پشتی

کوله پشتی چرخ دار

کوله پشتی‌های چرخ‌دار معمولاً به علت چرخی که در زیر خود دارند برای کودکان جذاب بوده و دوست دارند آن را امتحان کنند. ولی کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده؟ کوله‌های چرخ دار حمل آسان‌تری داشته و کمتر به کمر فرزندان شما آسیب می‌رسانند؛ زیرا کافی است برای حمل، آن را زمین گذاشته و پست سر خود بکشید. کوله‌های چرخ دار معمولاً برای کسانی طراحی شده است که در طول روز وسایل زیادی را با خود به مدرسه می‌برند. چنین کوله‌هایی معمولاً بسیار جادار بوده و می‌توانید با استفاده از آن بیشتر وسایل موردنیاز روزانه خود را به مدرسه ببرید؛ البته بدون اینکه فشار زیادی به خود وارد کنید. از جمله مواردی که کوله پشتی چرخ دار را جذاب‌تر از مدل‌های دیگر می‌کند طراحی و سبک ساخت این کوله‌ها است. چنین محصولی در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی تولید شده و برای هر سلیقه‌ای مناسب است.

برای مثال شما می‌توانید برای فرزند پسر خود یک کوله چرخ‌دار با طرح ماشین تهیه نمایید. البته که در جواب سؤال کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده؟ باید اشاره کرد که کوله‌های چرخ دار معایب مختلفی نیز دارند. برای مثال استفاده از کوله چرخ‌دار در مسیرهای رفت آمدی که صاف نیستند سخت بوده و نمی‌توان از قابلیت چرخی آن استفاده نمود. کوله پشتی‌های چرخ دار معمولاً از مدل‌های ساده‌تر سنگین‌تر هستند. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها محدودیت سنی داشته باشد. زیرا برخی از کودکان قابلیت لازمه برای استفاده از این کوله‌ها را ندارند؛ زیرا معمولاً این کوله‌ها بزرگ بوده و کودک نمی‌تواند از آن استفاده کند.

البته برچسب قیمتی محصول نیز می‌تواند یکی از معایب آن باشد. مسلماً نصب چرخ‌ها و اضافه نمودن بخش‌های مختلف به کوله برای جادار شدن بیشتر با افزایش هزینه نیز روبه‌رو خواهد بود. چنین کوله‌هایی از نمونه‌های ساده گران‌تر هستند و تفاوت قیمتی آن‌ها در برخی زمینه‌ها بسیار است.

مزایای کوله پشتی ساده

کوله‌پشتی ساده

حال وقت آن رسیده تا در جواب سؤال کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده به برخی از مزایا و معایب کوله‌های ساده نیز بپردازیم. این کوله‌ها معمولاً به دلیل اندازه کوچک‌تری که دارند سبک‌تر بوده و بدون شک حمل و نگهداری آن نیز برای فرزند شما راحت‌تر خواهد بود.
یکی دیگر از مزایا این کوله کارایی بالای آن است. برای مثال استفاده از کوله چرخ دار در پله‌ها ممکن است کمی سخت و دشوار باشد؛ اما کوله‌های ساده هیچ مشکلی از این بابت ندارند و فرزند شما می‌تواند به‌راحتی آن را در مکان‌های مختلفی همچون پله استفاده نماید. قیمت پایین و اقتصادی نیز می‌تواند یکی از ملاک‌های اصلی و مهم باشد که این کوله را برای فرزند شما مناسب‌تر می‌کند. معمولاً این محصولات در رنج قیمتی پایین‌تری قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با قیمتی پایین‌تر یک کوله پشتی زیبا و بسیار باکیفیت خریداری نمایید.
البته که بهتر است به معایب این کوله پشتی نیز اشاراتی داشته باشیم. استفاده از کوله پشتی‌های ساده می‌تواند فشار زیادی به کمر فرزندان شما وارد کند. همان‌طور که خودتان می‌دانید بندهای این کوله روی شانه‌ها انداخته می‌شود تا حمل و تحمل وزن آن راحت‌تر از قبل باشد. درصورتی‌که وزن کیف به علت حمل بیش از اندازه کتاب‌ها بالا رفته باشد این وزن می‌تواند به شانه‌ها و کمر فرزند شما آسیب وارد کند. همچنین ماندن طولانی‌مدت در این وضعیت باعث کشیدگی کمر فرزند شما شده و ممکن است در آینده مشکل‌ساز شود.
در جواب کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده باید گفت که در هنگام خرید کوله ساده باید سعی شود که از محصولی استاندارد استفاده شود. کوله‌های ساده استاندارد، توازن وزن به‌خوبی در آن‌ها رعایت شده و وقتی که کیف سنگین می‌شود فشار کمتری به شانه‌ها و کمر فرزندتان وارد می‌کند و کیفیت ساخت آن‌ها نیز بالاتر است.

مزایای کوله پشتی ساده

نکاتی که باید در خرید کوله پشتی به آن دقت کنید

پس از سؤال کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده؟ حال نوبت آن فرا رسیده تا نکاتی یاد بگیریم که به ما در هنگام خرید یک کوله پشتی مناسب باکیفیت کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید ما نباید هر کوله پشتی که دوست داشتیم را خریداری کرده و از آن استفاده کنیم.

➕ در هنگام خرید کوله شما باید ابتدا به‌اندازه و فضای ذخیره‌سازی آن دقت نمایید. البته که این ملاک به طرز استفاده شما نیز بستگی خواهد داشت. برای مثال اگر به دنبال یک کوله مدرسه هستید بهتر است که محصولی انتخاب گردد که فضای بیشتری داشته باشد تا همه کتاب‌های موردنظر در آن جای بگیرند.
➕ در مرحله بعد شما باید به جنس کوله نیز دقت داشته باشید. فضای بیرونی کوله انواع مختلفی داشته و از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود. برای مثال کوله ممکن است نایلونی، پلی‌استری و چرمی باشد و شما باید با بررسی درست شرایط بهترین جنس را انتخاب نمایید.
➕ معمولاً پس از فضا و جنس کوله مهم‌ترین قسمت مربوط به شانه‌بند آن است. کوله باید شانه‌بندی داشته باشد که کاملاً با ویژگی‌های بدنی شما سازگاری داشته باشد. برای مثال نمی‌توان برای یک فرد قدبلند از کوله‌ای استفاده نمود که شانه‌بند کوتاه داشته باشد؛ بهتر است که کوله حتماً شانه‌بند قابل‌تنظیم داشته باشد.
➕ همچنین شما باید به‌اندازه کوله نیز دقت کنید. بزرگی یا عرض کوله باید طوری انتخاب شود که حداقل از عرض شانه‌های شما بیشتر نباشد. این موضوع مخصوصاً برای کودکان خوب نیست و حمل کوله را برای آن‌ها سخت‌تر کرده و بدنشان خسته می‌شود.
➕ در هنگام خرید بهتر است که به برچسب قیمتی کوله‌ها نیز دقت داشته باشید. بهتر است کیفی خریداری شود که گران نباشد یا حداقل برچسب قیمتی آن با جنس و کیفیت کوله هم‌خوانی داشته و کاملاً اقتصادی باشد. همچنین اگر کوله موردنظر از قابلیت‌های اضافه‌تری نیز برخوردار بود می‌تواند یک نمره مثبت برای خریدش باشد.

جمع‌بندی

در نهایت به سؤال کوله پشتی چرخ دار بخریم یا ساده پاسخ دادیم. درصورتی‌که فرزند شما تازه مدرسه رفتن را شروع کرده است، کوله‌های ساده شاید بهترین گزینه برای آن باشد. البته در صورت یافتن کوله چرخ دار با وزن و اندازه مناسب می‌توان از این نوع نیز استفاده نمود. از نظر پزشکی کوله‌های چرخ دار گزینه مناسب‌تری هستند؛ زیرا به بدن ما فشار کمتری وارد می‌نمایند؛ البته شما باید مسیر رفت آمدی فرزند خود را نیز ملاک قرار دهید و ببینید اصلی می‌توان در این مسیر از کوله چرخ دار استفاده کرد؟ به‌طورکلی اگر امکان استفاده از نمونه چرخ دار برای شما فراهم است بهتر است از این مدل استفاده کنید تا فرزندتان برای حمل راحت‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *