وسایل مورد نیاز پیش دبستانی‌ ها

فهرست مطالب

تهیه وسایل مورد نیاز پیش دبستانی‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌هایی است که فرزندشان می‌خواهد برای اولین بار وارد دوره‌های آموزشی شود. کلاس‌های پیش دبستانی هم جنبه سرگرمی دارد و هم آموزشی، به همین خاطر وسایل لازم برای آن شامل وسایل بازی و آموزشی است. حال اگر لیست کاملی از وسایل مورد نیاز داشته باشید، می‌توانید با کمترین هزینه بهترین و کامل‌ترین لوازم برای کودکان خود تهیه کنید.

لوازم مورد نیاز پیش دبستانی‌ ها

لیست لوازم مورد نیاز پیش دبستانی

در این قسمت لیست وسایل مورد نیاز پیش دبستانی‌ها که باید در کوله پشتی آن‌ها گنجانده شود و یا برای آماده شدن به آن نیاز دارند را ارائه کردیم:

روپوش، کیف و کفش

یکی از مهم‌ترین وسایل پیش دبستانی‌ها برای رفتن به کلاس‌های مدرسه، روپوش، کیف و کفش است. روپوش‌ها به صورت فرم دخترانه یا پسرانه توسط مدرسه انتخاب می‌شود و والدین نیز با پرداخت هزینه، لباس را برای فرزندان تهیه می‌کنند. کیف و کفش نیز باید متناسب با فرم مدرسه انتخاب شود. معمولاً کوله پشتی کودک بهترین انتخاب برای پیش دبستانی هاست و اکثر والدین برای تهیه کفش به سراغ کتونی می‌روند.
خوشبختانه طرح‌های فانتزی جذابی برای کوله و کفش وجود دارد که انگیزه و شوق کودکان برای رفتن به مدرسه را دوچندان می‌کند.

لوازم تحریر فانتزی

لوازم تحریر نیز جز ضروری‌ترین اقلام پیش دبستانی‌ها است که در طرح‌های جذاب و کودکانه تولید می‌شود. کودکان با دیدن این وسایل به میل بیشتر به درس پیدا می‌کنند و از گنجاندن آن‌ها درون کوله شان بر سر شوق می‌آیند. از جمله لوازم تحریر فانتزی می‌توان به پاکن، مداد، مداد ترش، جامدادی، مداد رنگی، خط کش و … اشاره کرد.

دفتر نقاشی و دفتر مشق

دفتر نقاشی و دفتر مشق، اصلی‌ترین دفترهایی است که یک پیش دبستانی به آن نیاز دارد. زیرا کودکان در این مرحله از آموزش دائماً در حال نقاشی و رنگ آمیزی هستند. مربی آنان نیز برای آماده سازی کودکان سعی می‌کند حروف الفبا و اعداد را آموزش دهد. معمولاً آموزش‌ها درون دفتر مشق آن‌ها انجام می‌شود و برای رنگ آمیزی و یادگیری اشکال به دفتر نقاشی ساده و بدون تصویر نیاز دارند.

کتاب داستان

شاید تعجب کنید که چرا کتاب داستان برای کودکان پیش دبستانی لازم است، اما کودکانی که وارد این مقطع می‌شوند، به صورت گروهی نگاهی به منابع نوشتاری می‌اندازند و دوست دارند هر چه سریع‌تر خواندن و نوشتن را بیاموزند. پس این فرصت را از کودکتان دریغ نکنید و به او اجازه دهید هنگام یادگیری حروف به کشف آن‌ها در کتاب داستان‌های مختلف بپردازد.

مداد شمعی، ماژیک و مداد رنگی

یکی از لذت بخش ترین خریدها برای کودکان پیش دبستانی، مداد شمعی، ماژیک و مداد رنگی است. آنان در این دوره با رنگ‌ها سروکار دارند و در دنیای رنگ آمیزی غرق می‌شوند. مربی آنان می‌خواهد از روش‌های مختلف رنگ آمیزی کمک بگیرند و با نحوه کار کردن مداد، ماژیک و مداد شمعی آشنا شوند. حتی استفاده از آبرنگ و گواش برای کودکان بسیار هیجان انگیز است و این فرصت را ایجاد می‌کند که مهارت‌های دستشان ارتقا بخشد.

لیست وسایل مورد نیاز پیش دبستانی‌ ها

آبرنگ و گواش یا رنگ انگشتی

برای تهیه آبرنگ و گواش بهتر است به رنگ‌های اصلی اکتفا کنید. زیرا با ترکیب کردن آن‌ها سایر رنگ‌ها بدست می‌آید. رنگ انگشتی نیز یکی دیگر از سرگرمی‌های دوست داشتنی کودکان است که در کنار بازی با دستان از نقاشی و یادگیری رنگ‌ها لذت می‌برند.

کاغذها و مقواهای رنگی

کاغذ و مقواهای رنگی برای درست کردن کاردستی‌های پیش دبستانی بسیار کاربردی است و تهیه آن‌ها کمک می‌کند هنگام انجام تکالیف نیازی به خرید نداشته باشید. کار کردن با کاغذ موجب می‌شود کودک شما مهارت‌های حرکتی را بهتر یاد بگیرد و تمرکز بیشتری داشته باشد.

چسب و قیچی

چسب و قیچی نیز در لیست وسایل پیش دبستانی‌ها قرار دارد. خوب است کودکتان در این سن نحوه بریدن و چسباندن تکه‌های کاغذ را یاد بگیرد و در کنار شما و مربی اش کاردستی درست کند. دقت داشته باشید، چسب و قیچی‌هایی که مناسب این سن طراحی شده است را تهیه کنید. معمولاً قیچی‌های کوچک که دارای تیغه‌های پلاستیکی است هیچ خطری ندارند و به راحتی می‌توانید به دست کودک بسپارید.

خمیر بازی

خمیر بازی یکی دیگر از وسایل کاربردی پیش دبستانی‌ها است که به کمک آن اشکال مختلف را می‌سازند. این وسیله به پیشرفت مهارت حرکتی و شناختی کودکان کمک و علاوه براین، بساط سرگرمی‌های داخل کلاس را برایشان فراهم می‌کند.

حروف الفبای فومی

در این دوره آشنایی با حروف الفبا کودکان را برای ورود به کلاس اول آماده می‌کند. خوب است الفبا را با نام میوه‌ها و سبزیجات بشناسند و از حافظه دیداری شان کمک بگیرند. از لوازم ضروری پیش دبستانی‌ها می‌توان به حروف الفبای فومی اشاره کرد که شامل حروف‌های رنگارنگ است. با بازی کردن چشمشان به دیدن حروف عادت می‌کند و برای آموزش‌های اصلی در مقاطع بالاتر آماده می‌شوند.

پازل و اسباب بازی فکری

تهیه پازل و اسباب بازی‌های فکری برای گروه پیش دبستانی جنبه تحریک ذهنی کودک را دارد. این ابزارها کودکان را برای کشف و ساختن ترغیب می‌کند و در یادگیری پایه و اساس آموزش مانند نظم، سازماندهی و مرتب سازی به کمک بسیار کمک کننده است.

قمقمه، ظرف غذا، لیوان و پیشبند

در آخر به وسایل تغذیه کودکان می‌پردازیم که به صورت شخصی استفاده می‌شود و بهداشت کودکان را حفظ می‌کند. حتماً قبل از ورود کودکتان به پیش دبستانی، قمقمه، ظرف غذا، لیوان و پیشبند را تهیه کنید و این موارد را در لیست وسایل بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *