فهرست مطالب

وسایل مورد نیاز تعمیر زیپ کوله پشتی

‌بسیاری از افراد پس از مشاهده اولین و کوچک‌ترین خرابی در زیپ کوله پشتی، کوله را به کناری انداخته و یا در بهترین حالت، کوله را برای تعمیر به افراد خبره می‌سپارند. اکنون شما می‌توانید با مطالعه مقاله زیر، به راحتی و در چند مرحله ساده، زیپ کوله پشتی خود را تعمیر کنید. با ما در مطالعه 6 مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی، همراه باشید.

اغلب افراد تصور می‌کنند که برای تعمیر کوله پشتی به لوازم زیادی نیاز داریم و حتما باید این کار را با استفاده از ابزار مختلف انجام داد؛ در حالی که شما برای تعمیر کوله پشتی خود، تنها به یک انبر دست احتیاج خواهید داشت و می‌توان اکثر مشکلات پیش آمده برای کوله را با استفاده از یک انبر دست ساده، برطرف نمود.
این نکته را در نظر داشته باشید که هنگام تعمیر، باید به نوع زیپ و کوله خود نیز توجه کنید؛ در اغلب موارد استفاده از انبر دست می‌تواند باعث شکستن زیپ‌های پلاستیکی شده و هزینه‌ای مضاعف را بر روی دست شما بگذارد.

خرید انواع کوله مدرسه

ویژگی‌های کیف مدرسه خوب چیست؟

دندانه را حذف کنید

حذف دندانه یکی از ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مراحل در زمینه تعمیر زیپ محسوب می‌شود. درست است که 6  مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی در نظر گرفته شده است، اما برخی از کوله‌ها و زیپ‌ها بسته به نوع خود، این مراحل را جا به جا کرده و یا به کل حذف می‌کنند.
دندانه بخشی است که از افتادن زیپ جلوگیری می‌کند؛ در نتیجه این بخش عموما در انتهای زیپ بوده و با بستن آن منطقه، سبب حفاظت از زیپ می‌شود. با حذف دندانه می‌توان به سادگی زیپ را خارج کرد و بعد از خروج، برای تعمیر کردن آن اقدام نمود.
بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که حذف دندانه به معنای حذف کلی آن نیست و شما بعد از انجام دیگر مراحل تعمیر، قرار است تا دوباره از دندانه خود استفاده کنید. در برخی موارد دندانه شکسته و یا دچار مشکل و تاب داشتن می‌شود؛ در نتیجه بهترین کار تعویض آن خواهد بود.

قسمت کشنده زیپ را حذف کنید

بعد از حذف دندانه، مرحله بعدی این است که قسمت کشنده را از زیپ بیرون بکشید. در حالت استاندارد قسمت سوم از 6 مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی، مرحله خروج قسمت کشنده خواهد بود. قسمت ریلی زیپ را می‌توان از انتهای زیپ خارج کرد و سپس به بازرسی و تعمیر آن پرداخت. در صورتی که هرگونه شکستی و یا کج شدن را در این قسمت مشاهده کردید، می‌توانید آن را تعویض کرده و دوباره از زیپ خود استفاده کنید. بعد از خارج کردن قسمت کشنده ممکن است مقداری کج شدگی را در زیپ مشاهده کنید که این امر، اتفاقی کاملا طبیعی بوده و نباید برای آن نگران شد. تنها در صورتی که کچ شدن زیپ، مانع عبور راحت کشنده شود و یا کشنده به شکلی از حالت اولیه خود خارج شده باشد که نتوان از آن استفاده کرد، نیاز به تعویض زیپ و کشنده خواهید داشت.

قسمت کشنده زیپ را مجددا تنظیم کنید

اگر از زیپ‌های فلزی و بزرگ استفاده می‎کنید، بهتر است تا این بخش را با دقت تمام مطالعه کرده و تمام حواس خود را به این قسمت بسپارید. به وسیله انبر دست می‌توان به راحتی قسمت کشنده زیپ را تغییر داد و با بازگرداندن آن به شکل ایتدایی، از آن استفاده نمود. در صورتی که قسمت کشنده در مراحل تعمیر با مشکلات و یا تغییر شکل‌هایی مواجه شده باشد، می‌توانید به سادگی آن را با انبر دست شکل داده و سپس دوباره از آن استفاده کنید.

اگر در بازگرداندن شکل ابتدایی به زیپ موفق نبودید، جای هیچگونه نگرانی نیست، زیرا بسیاری از زیپ‌ها در این حالت نیز می‌توانند درست مانند روز اول برای شما کار کنند. در نهایت تنها رد شدن آسان زیپ از میان مکان‌های تعبیه شده است که اهمیت دارد و کج بودن‌های کوچک و ناچیز، تاثیری بر روی کار نهایی نخواهد داشت.

مجددا قسمت کشنده زیپ را سر جای خودش قرار دهید

همانطور که در بخش‌های قبلی به این مسئله پرداخته و به آن اشاره کردیم؛ بخش کشنده زیپ برای باز و بسته کردن زیپ قرار گرفته و حذف آن عملکرد کلی زیپ را به سادگی مختل خواهد کرد. از بین مراحل تعریف شده در 6 مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی، این مرحله را می‌توان یکی از سخت‌ترین مراحل دانست و چالش اصلی شما در این بخش آغاز می‌شود.
اگر بعد از قرار دادن کشنده در بخش مربوط به خود، همچنان زیپ به حالت سابق خود باز نگشته بود و نمی‌توانستید به شکلی روان از آن استفاده کنید، بهتر است تا زیپ را خارج کرده و دوباره تنظیم نمایید. بهتر است تا قبل از هرگونه اقدامی برای خریدن قطعات و بخش‌های نو برای زیپ خود، نسبت به سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس برای خود، خرج تراشی کنید.

دندانه را سرجای خود قرار دهید

آخرین بخش از مراحل تعمیر زیپ، قرار دادن دندانه خواهد بود. در صوتری که زیپ شما فاقد دندانه باشد یا نتوانید دندانه را به درستی در جای خود قرار دهید، زیپ شما نمی‌تواند عملکرد درستی را از خودش نشان داده و لباس شما را متصل نگاه دارد.
در این بخش نیز استفاده از انبر دست می‌تواند برای ما کافی بوده و به سادگی سبب شود تا شما از مرحله آخر 6 مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی به سادگی عبور کنید. در پایان نیز شما می‌توانید برای امتحان، چند بار زیپ را باز و بسته نموده و از این طریق از سلامت و روان بودن آن به ساده‌ترین شکل ممکن، مطمئن شوید.
در نهایت نیز می‌توانید به بررسی تمامی مراحل پرداخته و در صورت بروز هرگونه مشکل، مرحله مربوط به آن را پیدا کنید. در نهایت این روش آسان‌ترین و بهترین روش تعمیر و نگهداری از زیپ خواهد بود.

 

حال شما 6 مرحله برای تعمیر زیپ کوله پشتی را مطالعه کرده و می‌توانید بدون مراجعه به خیاط‌ها و یا مغازه‌های مشابه، زیپ کیف خود را به تنهایی تعمیر کرده و آن را دوباره نو کنید. اگر همچنان با زیپ خود مشکل داشتید، بهتر است برای تعویض زیپ اقدام کرده و از تعمیر آن دست بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *