کیف مهد کودک و پیش دبستانی

فهرست مطالب

اهمیتی که دوران مهد کودک و پیش ‌دبستانی در پروسه تحصیلی کودکان دارد بسیار بالا است. به همین دلیل خانواده‌ها سعی می‌کنند تا بهترین مهد کودک را برای فرزندان‌شان در نظر بگیرند و امکانات لوازم استاندارد و مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند. در این میان یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باید به بهترین وجه ممکن در اختیار کودک قرار بگیرد؛ کوله پشتی کودک است. در این سن بدن و اندام کودک در حال شکل‌گیری و فرم گرفتن است به همین دلیل نباید با وسایل غیراستاندارد به آن آسیب زد، پس باید در خرید کیف برای مهد کودک توجه و دقت بسیاری به خرج دهید. در خرید کیف مهدکودک باید به یک نکته توجه بسیاری کرد، جنس و دوخت کیف بسیار مهم است. جدا از بقیه ویژگی‌ها باید در ابتدای کار به جنس و دوخت کیف توجه زیادی کرد.

قبل از خرید کیف مهد کودک دانستن بسیاری از نکات ضروری است که با استفاده از آن‌ می‌توانید یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید کیف مهدکودک آشنا کنیم. پس در ادامه با تولیدی و پخش کیف و کوله انار همراه باشید.

خرید انواع کوله مدرسه

انواع کیف مهد کودک

امروزه با توجه به سلایق و مدل‌های روز کیف‌های بسیار متنوع و مختلفی در بازار عرضه شده است. رنگ‌بندی‌های شاد به همراه طرح‌های بسیار خلاق و نوآورانه از ویژگی‌های کیف مهدکودک است که انواع مختلفی نیز دارد:

  • کیف عروسکی:
    کیف‌های پارچه‌ای یا پلاستیکی عروسکی، یکی از پرطرفدارترین کیف‌های مناسب برای مهدکودک است. این کیف‌ها به لحاظ وزن پایینی که دارند می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودکان باشد.
  • کیف چمدانی:
    این مدل کیف‌ها شباهت بسیاری به چمدان دارند و به راحتی با استفاده از یک دسته بلند قابل حمل هستند. از معایب این مدل کیف این است که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن مانند یک کوله پشتی یا کیف معمولی استفاده کرد، وزن بالای کیف‌های چمدانی تنها باعث شده تا مانند یک چمدان از آن استفاده شود.

ویژگی‌های کیف مهد کودک

انتخاب کیف مهدکودک همانطور که گفتیم به دلایل مختلف انتخابی حساس محسوب می‌شود که باید به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. در این بخش ویژگی‌های یک کیف مهد کودک استاندارد را برایتان توضیح داده‌ایم.

  • سایز و اندازه کیف مهد کودک

    اگر از کیفی استفاده شود که سایز و اندازه درست و استانداردی نداشته باشد، می‌تواند عوارض بسیاری در شانه و کمر کودک داشته باشد. در هنگام خرید تناسب کیف با اندام کودک یکی از مهمترین نکات خرید است که باید به آن توجه شود، عرض کیف نباید از عرض شانه کودک فراتر رود. ارتفاع و طول کیف هم نباید بیش از گودی کمر بالا یا پایین برود.
  • بندهای پهن کیف مهد کودک

    بندهای کیف در فشاری که به سرشانه وارد می‌شود نقش بسیار مهمی دارد. هرچه بندهای کیف باریک‌تر و نازک‌تر باشد فشار وارده بیشتر خواهد شد و در مقابل آسیب‌هایی که وارد می‎شود هم افزایش پیدا می‌کند. اولین نکته استفاده از دو بند برای کیف مهد است؛ به فرزند خود آموزش دهید که به هیچ عنوان از کیف با یک بند استفاده نکند، تا وزن کیف و محتویات داخل آن به طور یکسان و مساوی روی شانه‌ها پخش شوند.
    بندهای پهن باعث می‌شوند تا فشار وارده به صورت یکنواخت و یکسانی روی شانه‌ها پخش شود.
  • جیب، شکاف و تقسیم بندی کیف مهد کودک

    هرکیفی باید دارای چند جیب بزرگ و کوچک و تقسیم بندی‌های متفاوتی باشد. تا بتوان وسایل سبک و سنگین را تفکیک کرد.
  • وزن کیف مهد کودک
    حتما در حین خرید کیف مهد کودک به وزن آن توجه داشته باشید. معمولا وزن کیف نباید از 15 تا 20 درصد وزن کودک فراتر برود.
  • ملزومات همراه کیف مهدکودک
    بعضی از مدل‌ها همراه با خود جا مدادی و جا بطری آب نیز دارند. این مزیت‌ها باعث می‎شود تا کودک وسایل خود را گم نکند و هرکدام از آن‌ها جای مشخصی نیز داشته باشد. این ست بودن جا مدادی، کیف و حتی کفش در زیبایی ظاهری اهمیت بسیاری دارد.
    حتما قبل از خرید بندهای کیف را چک کنید که به درستی باز و بسته شوند، پاره نباشند و کاملا به بدنه کیف با دوخت متصل شده باشد.
  • داشتن مارک‌های شب تاب کیف مهد کودک

      برای بالا رفتن ایمنی بیشتر بهتر است از مارک‌ها و مدل‌های شب تاب روی کیف استفاده شده باشد تا در زمان تاریکی هوا راننده‌ها دید داشته باشند.

  • کیف مهد کودک متناسب با اندام کودک

    قبل از خرید کیف بهتر است ابتدا فرزندتان آن را امتحان کند، ببینید که آیا از مدل کیف و رنگ آن خوشش می‌آید یا نه! در نهایت تناسب کیف به جسه فرزند‌تان را بررسی کنید.
  • دوام کیف مهد کودک

    معمولا کودکان در این سن بدون هیچ نظمی، تمامی وسایل خود را درون کیف جای می‌دهند. از این رو بهتر است کیفی را انتخاب کنید که از لحاظ جنس بسیار محکم و با دوام باشد.
  • بندهای چرمی و پرشده از پنبه کیف مهد کودک
    معمولا بندهای چرمی پر شده از پنبه علاوه بر اینکه می‌تواند فشار وارده را تا جای ممکن کم کند، آسیب و ضرر کمتری نیز به بدن وارد می‌کند.

بهترین کیف‌های مهد کودک از چه جنسی هستند؟

معمولا در ساخت و تولید کیف‌های مهد کودک از پلی استر، پلی اورتان، پنبه، چرم مصنوعی و… استفاده می‌شود.  

حال با اطلاعاتی جامع و کاربردی قبل از خرید کیف مهد کودک برای فرزندتان مطلع شدید. اکنون با کمک این اطلاعات می‌توانید یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *